رومیانی: استانداردسازی‌های سازمان میراث‌فرهنگی، باعث اعتماد عمومی در نوروز شده است

معاون مجلس، حقوقی و امور استان‌های سازمان میراث‌فرهنگی عنوان کرد: «استانداردسازی‌های صورت‌گرفته در ماه‌های اخیر توسط سازمان میراث‌فرهنگی کشور باعث استفاده حداکثری گردشگران نوروزی از اقامتگاه‌ها و واحدهای خدمات‌رسان در ایام نوروز شده که این مهم در سنوات آینده نیز مورد تاکید سازمان خواهد بود.»

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از ستاد خبری نوروز سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، میرهادی قره‌سید رومیانی، معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های سازمان، دیروز چهارشنبه 9 فروردین در جریان بازدید از واحدهای خدمات‌رسان به گردشگران نوروزی در شهرستان محلات، گفت: «شعار نوروز 96، نوروز متفاوت است از همین رو از ماه‌ها پیش برنامه‌ریزی‌ها در خصوص ارائه خدمات متفاوت صورت گرفت که یکی از شاخص‌ترین آنها، استانداردسازی حداکثری واحدهای زیرمجموعه این سازمان بود. همین امر، نتیجه کوتاه‌مدت خود را نشان داده و اکنون باعث کیفی شدن خدمات به گردشگران نوروزی شده است.»

رومیانی افزود: «واحدهایی که در ماه‌های اخیر اقدام به استانداردسازی‌های مدنظر سازمان کرده‌اند اکنون نه‌تنها با استقبال بیش از پیش گردشگران مواجه شده‌اند، بلکه ضریب سود خود را نیز افزایش داده‌اند. این در حالی است که سازمان برای انجام این دست استانداردسازی‌ها، با ارائه تسهیلات به حمایت از سرمایه‌گذاران و مالکان این واحدها شتافته است.»

او اظهار داشت: «واحدهای توریستی، اقامتی و گردشگری برای جذب گردشگر و در ادامه، کسب سود تضمین‌شده باید استانداردسازی‌های موردنظر سازمان را پیاده‌سازی کنند تا بتوانیم به توسعه صنعت گردشگری دست یابیم.»

رومیانی گفت: «پیاده‌سازی کامل این رویکرد باعث آن می‌شود که درج نام سازمان بر روی هر واحد خدمات‌رسانی منجر به اعتماد شهروندان و در نتیجه قرارگیری صنعت گردشگری در چارچوب حقوق شهروندی می‌شود.»

انتهای پیام/

کد خبر 1396011063